12.16.2012

WEEK 51

Elke week wil ik voor mezelf een trainingsschema gaan maken, om zo de komende tijd langzamerhand wat gewicht en vet te verliezen. Daarnaast vind ik het belangrijk om te blijven bewegen, na ruim een jaar 7-8x per week gesport te hebben.

Afgelopen week ben ik weer naar de sportarts geweest en heb een röntgenfoto laten maken. Hierop was in de processuces transversus van L1 (zijuitsteeksel van lumbale wervel 1) een lijn te zien, wat mogelijk een breukje zou kunnen zijn. Om dit uit te sluiten, krijg ik komende week een botscan. Ben benieuwd!

Aangezien mijn klachten nog niet echt veel minder worden, heb ik voor komende week een rustig schema. Daarnaast moet ik ook hard studeren voor m'n tentamen komende vrijdag.

Maandag
Oefeningen voor thuis:
20x rechte sit-up
5x 30'' planken, 20'' rust
20x squat
10x re/li ligsteun, knie naar elleboog
5x re/li side plank 30'', 20'' rust
20x kaarsjes
20x squat
10x push-up
10x re/li lunges

Dinsdag
Cardio! M'n ploeg gaat ergometeren, ik ga er dan gezellig bij zitten op de fiets. 3x 20 of 2x 30 min op hartslag 130-138, goed voor de vetbranding!

Woensdag
Zie maandag, met nog extra 10x re/li bird dog

Donderdag
Wederom weer fietsen, 3x 20 op hartslag max 138. Hard fietsen voel ik helaas nog teveel in m'n rug, dus dit is prima!

Vrijdag
Na m'n tentamen vind ik het heerlijk om lekker uit te fietsen en nergens aan te denken. 45 min fietsen met hartslag op max 138. Eventueel nog een paar oefeningen.

Zaterdag/zondag
Rust met eventueel zondag nog het schema met oefeningen.

No comments:

Post a Comment

Thank you for stopping by at Scalpels and Sequins!